Държавна опера-Стара Загора представя на 27 октомври 2022 г. спектакъла на операта АТИЛА от Джузепе Верди. Това е съвместна продукция на Държавна опера-Стара Загора и Театро Лирико-Каляри, Италия. Операта . „Атила“ е първата за България от подобен род сътрудничество продукция, която се подготви, за да бъде представена на двете партньорски сцени. Двата театъра участваха равнопоставено в подготвителния етап и реализацията на спектакъла. В Стара Загора бяха ушити над 250 костюма, изработени бяха аксесоари и реквизит, произведен бе пищния декор за грандиозната постановка.
На 27 октомври зрителите ще видят една впечатляваща класическа постановка със силен акцент върху автентичността на костюмите и епохата. Драматичната история в ранната вердиева творба за разрушителното нашествие на хуните в Италия начело с техния жесток вожд Атила, за любовта и предателството, ще оживее в умелото „съжителство” на голямата италианска традиция и високите технологии. В костюмите художникът Салваторе Русо разгръща солидната италианска традиция с пищни, богати дрехи и акцент към детайлите.
На диригентския пулт е главният диригент Ивайло Кринчев, хормайстор Младен Станев. Съзвездие от оперни гласове са привлечени в главните роли. Басът Ивайло Джуров ще се превъплъти в ролята на хунския вожд Атила – нетов дългоочакван дебют. В ролята на Одабела е примата на Софийска опера и балет Габриела Георгиева, участват още Нико Исаков, Ивайло Йовчев, Адриан Думитру /Румъния/, Александър Марулев, хор, оркестър на Държавна опера-Стара Загора, представители на Прабългарската школа за оцеляване „Бага-Тур“.
ИВАЙЛО ДЖУРОВ е роден в Русе. Започва да свири на пиано на шест годишна възраст, а по- късно и на контрабас.На шестнадесет години е първия му досег до класическото пеене.Ако има нещо, което слага траен отпечатък върху музикалното му и емоционално усещане, то това е камерният жанр.Може би и за това пътят му го отвежда до Кралската консерватория в гр. Хага- Холандия.Още на седемнадесет години там изучава камерно пеене и немска фонетика при доц.Рина Корнелисенс.Черпи опит и вдъхновение от Дитрих Фишер Дискау, с когото се среща на майсторски клас през 1995г. във Виена. Именно той е причината още тогава да се запознае с някои песни от цикъла “Зимен път” на Вилхелм Мюлер и Франц Шуберт. 26 години след тази среща Ивайло Джуров е развълнуван и готов да представи пред софийската публика това музикално-поетично пътешествие.
ГАБРИЕЛА ГЕОРГИЕВА е един от водещите сопрани на съвременната музикална сцена у нас. Завършва Държавната музикална академия”Панчо Владигеров” през 1998 г. в класа на проф. Руско Русков. Същата година заминава на специализация по оперно пеене в Българската академията за изкуство и култура “Борис Христов” в Рим. Изключителното си вокално майсторство шлифова при две от звездите на българската опера – тенорът Калуди Калудов и световната прима Гена Димитрова. Габриела Георгиева започва професионалната си кариера през 2002 година с дебют като Леонора от „Трубадур“. Веднага следва и появата ѝ и на сцената на Софийската опера в ролята на Амелия от “Бал с маски”. Получава покани за още две партии на същата сцена – Леонора от “Трубадур” и Мадалена от “Андре Шение”. През 2003 година прави първите си записи за Българското национално радио с диригента Велизар Генчев. Две години подред гостува с концерти на Международния музикален фестивал на световноизвестния чешки тенор Петер Дворски. Пее в Болшой театър на Гала концерта в рамките на Дните на българската култура в Москва, както и в Белгия при откриването на “Европалия”. Поканена е на Първия международен оперен фестивал в Кипър в ролята на Аида от едноименната опера на Верди. През 2004 година има поредица от успешни спектакли на “Бал с маски” във Франция и Испания. На следващата година е ангажирана за серия от представления на “Трубадур” в Германия и две концертни изпълнения на “Аида” в Двореца на музиката в Барселона и в Националната аудитория в Мадрид. Същата година добавя в репертоара си три нови партии – на Тоска, на Дидона от “Дидона и Еней” и на Абигаиле от “Набуко”. Прави и записи за БНР с диригент Георги Димитров. Дебютира като Джоконда на сцената на операта в Риека, Хърватия. През 2006 година след премиерата на операта “Съдба за двама” от Александър Йосифов, в която изпълнява ролята на Анастасия, става официално част от трупата на Софийската опера. Поканена е и за гост-солист на операта в Загреб, Хърватия, където участва в постановките на “Набуко”, “Трубадур”и “Бал с маски” от Верди и “Сестра Анджелика” от Пучини. През 2007 година гостува на Летния оперен фестивал в Сплит, Хърватия, където пее Абигаиле от “Набуко” и Елизабет Валоа от “Дон Карлос”. През 2009 година дебютира на оперната сцена в Грац, Австрия в една от своите коронни партии – на Абигаиле от “Набуко”, получава ангажименти и в операта в Берн, Швейцария за поредица от спектакли на “Бал с маски”. Това е и годината, в която прави и забележителния си дебют в друга своя много силна партия – на Турандот, на сцената на Софийската опера. На следващата година отново е в Берн за премиерата на новата продукция на “Тоска” там. През 2011 година българското сопрано среща един от колосите на италианската опера – диригента маестро Нело Санти, с когото пее Амелия от “Бал с маски” на сцената на операта в Цюрих. Преди това на същата сцена пее и Абигаиле от “Набуко”. През същата година е и дебютът ѝ в Рим на Терми ди Каракала, където Габриела Георгиева се превъплъщава в Аида. През 2012 прави дебюта си като Манон от “Манон Леско” от Пучини на сцената на операта в Риека, Хърватия. На следващата година е дебютът ѝ на сцената на Виенската щатсопера. Пее Амелия от “Бал с маски” в спектакъл, в който ѝ партнира световноизвестния тенор Роберто Аланя. През 2014 година Габриела Георгиева е в Метрополитън за продукцията на “Макбет” от Верди, в която е кавър на Анна Нетребко. Година по-късно се връща там и като кавър в “Аида”. През 2015 година добавя в репертоара си партията на Одабела от “Атила”. Прави и записи за Българското национално радио с деригента Григор Паликаров. Две години по-късно за първи път пее на сцената на Театър “Белас Артес” в Мексико сити като гост-звезда в продукцията на операта “Турандот” от Пучини.
През последните три сезона Габриела Георгиева прави три забележителни дебюта на сцената на Софийската опера – в постановката на „Норма“ на световноизвестния режисьор Уго де Ана (2016г.), в „Силата на съдбата“ (2017г.) на италианеца Пиер Франческо Маестрини и в „Янините девет братя“ (2018г.) в режисьорския прочит на акад. Пламен Карталов. Тези три превъплъщения наложиха Габриела Георгиева като любимка на публиката не само заради брилянтната ѝ вокална техника, но и заради изключителното ѝ умение да превзема с гласа си сърцата на зрителите. Талантът ѝ да изпипва в прецизност музикалните детайли и така да насища с емоции всяка изпълнена от нея фраза отличават Габриела Георгиева като артист, който знае как да вълнува със своето изкуство.