Залата на Старозагорската опера се оказа тясна, за да побере снощи всички желаещи да гледат българския игрален филм „Чалга“ от програмата на „Златната липа“. Лентата, заснета експериментално с мобилен телефон, беше представена от сценариста и режисьор на филма – Мариан Вълев, известен още като Куката, заради емблематичната му роля в сериала „Под прикритие“.
Кинокритикът Людмила Дякова припомни актьорската кариера на Мариан Вълев, която започва с филма „Граница“, преминава през „Лов на дребни хищници“, черната комедия „Жълт олеандър“ и много други филми.
Публиката посрещна Мариан Вълев с бурни аплодисменти, а той припомни, че вече 35 години е част от кинопроцесите в България. Актьорът и режисьор призна, че много често си задава въпроса какво представлява киноизкуството? „Защо правим кино, защо разказваме истории? Мисля, че ние авторите градим дълго един мост и репетираме за момента, в който мостът ще е готов. Тогава ние имаме нужда от очите на зрителите. Заставаме смирено от едната страна на моста и започваме да чакаме. И ако някой се качи на моста, ако тръгнем един към друг и установим контакт, това вече се нарича изкуство. Заставам в началото на моста и ви чакам, надявам се да се срещнем“.
С филма си „Чалга“ Мариан Вълев успява доста коварно да изненада една голяма част от аудиторията, която влиза в киносалона с очакването да чуе хитови поп фолк парчета и да види на екрана част от любимите си фолк звезди. Действително филмът започва по този начин – историята на 20-годишната Барбара, която мечтае да стане известна чалга певица, тръгва по добре утъпкан път през всички капани на ъндърграунд обществото, за да стигне до естествен катарзис, срещайки истинското приятелство и сблъсквайки се с истинските проблеми на човешкото битие.
Ако се вгледате в киноафиша, ще забележите че автор на музиката в „Чалга“ е… Румен Бояджиев. Не случайно – защото звученето на култовата група ФСБ е своеобразен контрапункт на чалга манталитета. Саундтракът на Румен Бояджиев изплува и остава до края на филма като пълен антоним на мечтата за изкуствената Барби, в която мечтае да се превърне главната героиня – мечтата на хиляди млади момичета в посттоталитарна България…
След филма Мариан Вълев получи още една огромна порция аплодисменти. Режисьорът покани най-развълнуваните от филма му зрители на приятелски разговор пред киносалона.